Structuur van een website

Voor bezoekers maar ook zeker voor bots / spiders / indexers is het nodig om een zo'n makkelijk mogelijk opbouw van een website te hebben.

Probeer altijd de mappen zo dicht mogelijk bij de .nl te hebben staan zoals in het voorbeeld aan de linker kant.

Is het fout om een url te hebben als .nl/schoenen/kinderschoenen/jongens/sneakers/ ? Het is niet fout, maar Google heeft een voorkeur voor korte url's. Dus waarom lang en moeilijk doen als het ook op deze manier kan.

Interne links

Wat is een interne link eigenlijk? Dat is een link vanaf een pagina van jouw website, naar een andere pagina op jouw website.

Met interne links verbindt je pagina's met elkaar. Dit is handig voor de gebruiker. Het is dan ook van groot belang om alleen overeenkomende pagina's met elkaar te linken. Doe dit met meer aandacht, het is een belangrijk SEO punt.

Alles ingevuld ?

Iets wat je niet wilt hebben op je website is een lege pagina. Geen eigen ingevulde pagina titel met beschrijving, H1 en content is een tegenslag voor de bezoeker, en dus ook voor Google. Automatisch ingevulde titels e.d. worden misschien beter door het menselijk publiek ontvangen, helaas denkt de grootste zoekmachine er anders over.

Content, is dat belangrijk?

Laten we het zo zeggen, als jij een pagina hebt zonder content, dan heeft Google niks om te vinden. Schrijf je een (goed) stuk tekst dat over het onderwerp gaat? Dan begrijpt de machine waar de pagina over gaat, het kan zelfs het zoekwoord in je tekst terug vinden. Dit is nodig om te ranken. Dus ja, content is een 'must have'.

Als we de website even vergelijken met een boek. En de links die brengen je naar een andere pagina (bladzijde). Dan zien we in een boek dat deze bestaat uit hoofdstukken. Vertaald naar de website zijn dit de hoofd categorieen. Hoe meer bladzijdes je in een hoofdstuk vindt, hoe beter het onderwerp is beschreven. Dit is precies waar Google naar kijkt. Zorg daarom dan ook voor een uitgebreid onderwerp. Dit alles maakt of breekt de website, het is de basis !